När vi mottagit och bekräftat din beställning skickar vi en orderbekräftelse till din e-post. Där finns information om din beställning. Kontrollera alltid din bekräftelse och kontakta kundtjänst snarast om du undrar över något. Om du önskar ändra en beställning i efterhand kan det vara svårt då din vara packas och levereras så snart betalning mottagits. Kontakta kundtjanst@tapetonnet.se med din fråga så ser vi om vi kan hjälpa dig!
Paketet levereras alltid till valt utlämningsställe. Så snart paketet har anlänt till ditt utlämningsställe så skickas en SMS avisering till dig som du tillsammans med din legitimation behöver vid uthämtning.
Se leveranstiden i respektive produkts informationstext. Har produkterna du vill beställa olika långa leveranstider och du vill ha varorna med kort leveranstid först rekommenderar vi att du gör två separata beställningar. Vi reserverar oss för eventuell leveransförsening eller att varan utgått hos leverantören. Om detta sker meddelas du via e-post eller telefon. Vid leveransförsening har du rätt att häva köpet. Om du vill annullera en försenad vara, vänligen kontakta kundtjanst@tapetonnet.se omgående. Om du anlitar hantverkare rekommenderar vi att du säkerställer leveranstiden av produkterna först. Tapetonnet tar inte ansvar för kostnader som eventuellt uppkommer till följd av att en aviserad leveranstid överskridits eller att transportören inte håller utlovad hantering.
Fraktfritt vid ett ordervärde över 1000:- Vi samarbetar med Schenker. Om en transportskada uppstår ska det anmälas så fort som möjligt och utan dröjsmål. Kontakta Schenker på https://www.dbschenker.com/se-sv/om-oss/kundservice/kontakta-oss och anmäl skadan där.
I samarbete med Klarna erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning. Denna betallösning kallas för Klarna Checkout. Genom att lämna information i kassan godkänner du Klarnas villkor. Genom att klicka på "Slutför köp" godkänner du tapetonnets allmänna villkor. Enligt lag måste du vara över 18 år för att få göra en kortbetalning på tapetonnet.se Läs mer om Klarna Checkout på https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/Klarna/sv_se/user.
Alla priser på tapetonnet.se är angivna i sek inklusive moms. Vi reserverar oss för eventuella skrivfel samt korrigering av uppenbara pris fel. Tänk på följande när du returnerar dina varor:
tapetonnet.se följer lagen om distanshandel. Läs mer på https://www.hallakonsument.se/klaga-angra-eller-anmala/vad-lagen-sager/lagen-om-distansavtal-och-avtal-utanfor-affarslokaler/.
Vid eventuell tvist kommer tapetonnet.se att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.
Följande gäller kring bytes- och returrätt:
Återbetalning för en returnerad vara betalas tillbaka till ditt konto inom 30 dagar. Klarna sköter all återbetalning.
Kontrollera att du har fått samma trycknummer på samtliga tapetrullar. Läs igenom uppsättningsanvisningen som medföljer rullarna före tapetsering. Kontrollera under tiden du sätter att det inte är några tryckfel eller dylikt på tapeterna. Om så är fallet, avbryt tapetseringen och kontakta kundtjanst@tapetonnet.se
Uppsatta rullar är godkända rullar.
Tänk på att färgåtergivningen varierar på olika datorskärmar samt telefoner, Ipads. Vi kan därför inte garantera att färgen exakt överensstämmer med tapeten du beställer.